Tuesday 19 February 2013

JeNgUk JeNguK KELANTAN :)

Hye,assalamualaikum :)

Sempena cuti terlebih panjang yang diANUGERAHkan uitm kepada student2 nya yang bertuah ni last week, sempat jugak la saya manfaatkan dengan pergi menjenguk dan meninjau lagi satu negeri dekat Malaysia ni. almaklumlah, nak menjenguk negara 4 musim tu, pitisnya tak cukup lagi :)



dari kl, langkah ke terengganu ikut highway baru, akhirnya sampai lah ke kelantan, negeri cik siti wan kembang ni selepas lebih dari 10 jam..*saya tidur keseluruhan sepuluh jam ni.. konon2 letih :)
yeay, inilah PCB Resort..duduknya betul2 atas pasir kat tepi pantai cahaya bulan tu haaa.. dapat lak bilik pertama yang betul2 menghadap pantai..memang nikmat yang tidak terhingga ^^


ni lah Istana Jahar yang sangat cantik, sangat unik dan sangat menarik hati..curi2 tangkap dari luar je ni, malas nak membeli tiket :)


ni lah gasing yang tersesat, terpacak kat Pasar Siti Khadijah :) abaikan yang dua orang tu ^^ tu lah muka2 orang bahagia dapat shopping baju tidur and keychains..


pantai yang menenagkan. tapi yang peliknya, mula2 datang, airnya memang nampak biru. tapi, pagi esoknya dah jadi macam air lumpur. aish, ada subjek yang perlu dikhatamkan ni untuk fahamkan perubahan2 air laut :)


bank pitis? mungkin sama macam rhb bank ataupun cimb bank kot. cuma masa je bezanya :)


agak2 nya, ni memang kebiasaan penduduk kat situ kot. celik2 je mata petang tu, tengok kawasan tepi pantai semua dah penuh dengan orang ramai. memang meriah!berapa lah ye pendapatan pakcik yang jual layang2 dan wau tu ye :) ramai pulak tu customer

so,finally, after 3 hari 2 malam stay kat kelantan, menjelajah dan menjengah segala tempat shopping yang ada, kami teruskan lah misi lain pulak. yeayy,menjengah kampung kat kulim ,jumpa atok, jumpa segala isi kampung terchenta tu^^ 



thanks for reading..arigatou gozaimashta^^

No comments: