Monday 5 November 2012

PLKN,stay away!!

PLKN???
whoopps...forgot to say good evening n assalamualaikum :)

cakap je pasal PLKN ni,rase2 nya mesti ade calon2 SPM hari ni yang terfikir2 pasal program ni sampai ke dewan periksa..
ramai jugak junior2 saya yg mengadu psl program ni..diorg kata,tak nak pergi! eh,kenapa macam tu?lepak lah dik :)
*ececehh..padahal saya dulu pun serupa je mcm diorg

org tua2 kata,tak kenal maka tak cinta
hmmm,to those yg bkl jadi wira n wirawati negara,just believe on these words..totally true okayh^^

first day saya daftar dekat ZETRO dulu,mmg jantung ni dup dap dup dap manjang.ye lah,pergi ke gambang sorg2..langsung tak de kawan yg saya kenal..btw,nak hidup kannn..so,ramah2 kan lah mulut tuk berkenalan.tp,saya ni penakut.so,saya tegur sorg je dlm ramai2 tu^^

mula2 tu,cuma ade gang2 kl je kat kem gambang tu sbb yg lain tak sampai lg..so,kitorg gather dlm satu dorm.time ni,tak de pape aktiviti lg.so,keje kitorg adalah BERGOSIP!heeee..adat la tu kan:)
bila sume org da sampai,kitorg pun stat dipecahkan masuk ke dorm masing..so,terpisah lah kami yg mula2 sampai tu.n saya dapat dorm yg bercampur kompeni..mula2,mmg tak boleh nak bawak diri,tp finally,bila dah bercampur dgn kawan2 yg pelbagai ragam, PLKN menjadi salah satu kenangan terhebat saya

adik2,bakal wira dan wirawati semua,
dont worry kayh..
mmg la kadang2 program kat kem tu kasar sikit n meletihkan.sometime,sampai rase cam nak pengsan..tp itulah,org cakap,strive for the success..kene la SEMANGAT sikit..kalau ade semangat,drpd nak pengsan,mesti jadi segar bugar balik..^^
lg pun,jurulatih tak de lah kejam mane..diorg tu pun manusia jugak.ade hati dan perasaan..so,no worries kayh
haa,yang ni adalah latihan wirajaya..the most exciting part tau^^




yang ni pulak,sesi menembak yg korg ssh nak dapat peluang kalau tak join mana2 kadet or PLKN


bukan baju loreng je yg korg dapat sarung,tp kawan2 baru pun korg akn dapat^^


sebenanye,bnyk lg aktiviti yg korg akn buat..one of the best activities is kayaking..BERKAYAK^^ so sorry that i dont have the picture during that kayaking session..malam last nanti,akn ade malam kebudayaan..time ni,rasakan lah sendiri yg perasaan bencikan PLKN dulu dah lenyap dari ingatan korg..

go through it..it will really worth u :)

thanks for reading..arigatou gozaimashta^^

2 comments:

faY said...

saya pon kena pergi plkn jgak 4 tahun lpas =)

Unknown said...

wahhh..dah lama lah jugak ye:)